älskade Mac.

Jag vet inte när det egentligen började då jag insåg att mac faktiskt är världens finaste dator. Jag tror det var när jag flyttade hemifrån och fick upp ögonen lite mer. Det var den tiden jag läste runt mycket på forum och testade mig fram i datordjungeln efter den "rätta". Än idag så sitter jag med en gammal PC, som faktiskt inte är så gammal om sanningen ska fram. Men det är så det känns. 

 

Jag var nära, mycket nära, på att köpa mig en macbook förra sommaren. Sen jag såg Leopard första gången under sommaren 2007 så slog det mig att det är vid en Mac jag vill spendera resten av min datortid tillsammans med. Men tyvärr så blev det inget köp. Ingen macbook alltså. Det bekymmrar mig än idag då jag gnider mig när jag ser Windows. Varför köpte jag en ny dator med Windows i vintras? Den frågan ställer jag mig själv många gånger men inser snabbt att det inte var ett så tokigt köp i alla fall. 

 

3D är något jag intresserar mig av väldigt mycket. Under min praktik så höll jag på dag som natt och renderade, stog i med arbeten upp till halsen. Så Windows var ett faktum för mig och jag kunde inte påverka det beslutet lika fritt. För alla vet att uppgraderingsmöjligheter eller annan hårdvara till Mac är ganska så begrännsad än vad den är till PC och Windows. Tyvärr. Så en ny PC fick det bli. 

 

Nu snart 7 månader efter mitt datorköp så kommer tankarna tillbaka till mig angående köpet av en macbook. Jag kommer köpa en, det vet jag till hundra procent. Frågan är väll egentligen bara när jag ska det. Jag vet just nu att det får vänta till slutet av oktober, eller i värsta fall november. Jag har ett jobb idag så det är steg nummer 1 i planen efter en mac. Ett jobb innebär pengar och pengar är något jag inte är så van att ha efter nästan 2 år som fattig student. 

 

Suget är ännu större än vad det var förra sommaren. Jag kan knappt bärja mig tills den dagen då jag kan sluta titta på apple.se och verkligen ta och välja den mac jag vill ha för att sedan trycka "Köp". Den dagen är nära. Riktigt nära. Jag kan nästan känna den blåsa i nacken. 

 

Black tie. 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0