Förberedelser inför bröllop

Tiden rusar iväg. Om lite drygt 2 månader så ska jag på bröllopsfest, eller vad man ska kalla det, hos min kära vän Andreas. Det är han och hans flickvän som gifter sig. Stort grattis återigen! 

Jag har igång lite förberedelser inför. Inget stort, kollar mest runt efter kavaj, skjorta, slips och eventuellt några snygga byxor samt skor. Det är mcyket saker det, som kanske kommer kosta en hel del om jag har oturen på min sida. Ska försöka inte snåla med priset, men samtidigt vill jag inte lägga alltför mycket på det. Men logiskt nog borde det lätt kunna gå på 3000. Om jag "snålar" lite. 

Flickan ska också komma med, givetvis, så hon behöver också säkerligen något sprillans nytt. Självfallet. För hennes del vet jag inte om det är kavaj, skjorta med mera som gäller. Hon kanske nöjer sig med något lite enklare. Det får vi se. Som tur är så är det inte förrän i oktober, så september hinner passera och jag hinner välja kläder i lugn och ro. Prova, slita, svettas i provrum och lite sånt som hör saken till. Det ska bli härligt att få sig en ny kostymoutfit hur som helst. 

Har några på span, ska försöka ta lite bilder när det väl är dags för att prova saker och ting. I september blir det hur som helst. Nu i augusti måste jag fokusera på att avsluta månaden med bra resultat på jobbet. Mycket på dagordning nu. 


Black tie. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0