Frukost

Om frukost nu är den viktigaste måltiden enligt hälsoexperter. Varför är det så att en del individer kräks av att äta frukost? Hälsosamt eller viktigt att kräkas? Knappast. Dock så kan jag tänka mig att det är finns personer som verkligen, verkligen inte kan äta frukost. Då är det nog extra viktigt att man får i sig en riktigt bra lunch. Nej, Kebabrulle räknas inte.

 

Varja dag har jag ätit frukost. Eller nej nu ljög jag. Ungefär 90 % av mitt liv har jag ätit frukost. Undantagsfallen är när maten har varit slut, när jag vaknat för sent så frukosten blivit lunch, eller i vissa extrema fall blivit middag. Undantag finns för allt egentligen så det är inget konstigt med det. Frukosten är dock mitt favoritmål, om det är bra frukost som erbjuds. Skulle vilja äta ett kokt ägg, hårt bröd, gröt, juice, thé med mera varje dag. Men istället så käkar jag en superfrukost på helgerna och på vardagarna blir det istället gröt, mjölk och ett par smörgåsar. Funkar bra för mig. Jag håller mig stadig och stark tills lunchen rullar in vid 12:00 tiden. 

 

Var äts det? Vid datorn eller teven kanske? Jag brukar spendera min "egna" tid framför datorn under morgonkvisten. Ett  bra sätt att starta dagen är att äta en bra frukost samt göra något som är roligt. Som att lyssna på några bra låtar och läsa lite strunt på nyhetssidor. Ja, varför inte skriva lite i bloggen också.

 

Sveper min mjölk, trycker ner smörgåsen i halsen och går vidare till badrummet med vita läppar. Tack för den här gången.

 

Black tie. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0