Kommande filmer

Sitter just nu och spanar in lite kommande filmer på apple.com. Bästa stället på Internet för att titta på filmtrailers med bra kvalité. Har spanat in Quarantine, Knowing och Mirrors. De 2 första verkar väldigt intressanta. Inte minst Quaratine vilket precis på pricken verkar vara min typ av film. Tror det kommer bli en mörk och skrämmande bra höst på bio och hemma i soffan. Film är bäst i mörker helt enkelt och hösten är som gjord för att se på film. 

Lite vid sidan av så har vi Saw V som även den kommer ha biopremiär nu i höst. Verkar aningen skeptisk till Saw V, men samtidigt kan jag inte låta bli att undra över vad den handlar om den här gången. Med tanke på den röda tråden i de tidigare filmerna borde det vara en lika tät handling i den här delen. Efter 5 filmer kanske det är dags att ändra spår, eller försöka tänka ut något nytt. Första filmen var helt klart en nytändning för hela skräckgenren. Därefter kom uppföljaren som var minst lika bra, samt att den innehöll den här röda tråden jag nämnde. Det forsatte även i den tredje och fjärde filmen där alla filmerna på ett eller annat vis knöt ihop sig med varandra. Spännande, bra och fängslande. Undrar om femte (och sista?) delen om Jigsaw kommer imponera. Eller tokfloppa.

Spana in några trailers själv och döm vad du tycker. Adressen är www.apple.com.

Black tie. 


Bilden har ingenting med filmen Quarantine att göra. Men jag tyckte den var satans cool ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0