Småfryser

Sitter och småfryser medan jag klunkar i min mjölk. Brukar nästan aldrig frysa på morgonen men just idag ska jag göra det. Småfryskänslan för tankarna till hösten, eller möjligtvis vintern då det alltid varit och är svinkallt efter man hoppat ur duschen för att klä på sig. Har alltid önskat att det skulle kunna vara möjligt att fixa någon form av supervarm torkningsförmåga så jag slipper torka via handduk eller lufttorka i lägenheten. Antar att vi får se den funktionen i framtiden istället.

 

Arbete idag igen. Roligt faktiskt. En del skulle säkert tycka att deras jobb känns torrt och trist. Mitt råd till er blir då att söka efter ett nytt som passar er bättre. Jag trivs på min arbetsplats och hoppas jag gör det hela året ut. Självklart längre, men vi får se vad som sker efter nyår.

 

Tiden glider förbi och här sitter jag helt ofixad och jag behöver tiden för att inte bli sen. Varje dag 07:50 måste jag vara på jobbet, fast egentligen så börjar jag 08:00. Bättre att vara lite tidig än att vara mycket försenad. Måste hinna ladda in nya låtar på ipoden också innan jag far hemifrån. 

 

Klunkar i mig det sista ur mjölkglaset och beger mig mot våtrummet. Duschen det vill säga.

 

Black tie. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0