Trasig helg

Vilken helg alltså. Har bara ett ord som jag får ur mig. "WOAW". Det har varit slitsamt, tungt och jag coh sambon har verkligen lekt rövare. 

Var ute igår och hyrde 2 rullar på ICA, varav den ena överaskade väldigt bra. Den andra filmen har vi inte sett på ännu men ska göra det under dagen. Första filmen var en thriller/drama. Handlade om en simtningsincident (vill av olika skäl inte kalla den för en smitningsolycka då det knappast var en olycka.) mitt i natten. En person som körde på en liten kille som stod vid vägkanten. Pang sa det bara. Så låg den lilla killen där och pappan kom springandes helt tårögd och förtvivlad av vad som hade hänt. Helt klart en av det äckligaste scener jag sett i mitt liv. Verkligen kände hur huvudet och bröstkorgen vek sig när bilen körde på killen i hög fart. Usch. Otäckt. 

Filmen heter Reservation Road och är en film jag verkligen kan rekommendera. Har allt som en film ska ha. Spänning, ilska, kärlek, sorg och att man verkligen lider med skådespelarna. Vi båda här blev väldigt överaskade när vi såg att Joaquin Phoenix var med i rollbesättningen. Otroligt bra skådespelare som verkligen gjorde en av sina starkaste roller i den här filmen. 

Den andra filmen, Blackout, som vi inte såg pågrund av olika skäl. Eller så handlade det helt enkelt om att den andra filmen var en skräckfilm som ingen av oss vågade se. Löjligt, jag vet. Jag som brukar älska skräckfilmer på kvällen/natten. Men i det här fallet så beslöt vi oss för att vänta med den tills imorgon. Samla lite modig energi och sen är det bara tuta  in den i spelaren och köra igång. 

Det blev Pearl Harbor på Tv3 istället. Jag tycker inte om tvfilmer alls. Reklamen, ljudet, bilden förstör hela filmen. Även om Pearl Harbor är en mycket bra rulle med mästerliga Hans Zimmer som har hand om musiken är helt makalös. Så blir det aldrig lika bra på Tv som det blir på riktig film. Men den rullade i bakgunden och det var faktiskt länge sen jag såg den och det var rätt mysigt ändå att ha den i bakgrunden. Även om jag störde mig på bilden, ljudet, reklamen då och då. Det fick jag ta. 

PS: Det var inte så farligt egentligen. Det är bara jag som är lite ljudkänslig och kvalitétsstörd när det kommer till film, musik eller spel. Kan inte hjälpa det. Jag vill ha det bästa annars får det vara i bakgrunden. 

Black tie. 


Reservation Road 

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Hehe tack :) Hoppas du blir hel till veckan iaf. Aldrig kul med trasiga personer :)

2008-08-31 @ 18:45:27
URL: http://yasmiiine.blogg.se/
Postat av: Emmsan "Miss Perfect"

Du får gärna förklara vad du mena med det där ?!

2008-09-01 @ 06:44:41
URL: http://emmsanatpea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0