Ut med det gamla och in med det nya.

Sitter nästan varje dag och spanar in ny elektronik jag vill ha till hushållet. Högtalare, förstärkare, stativ, prylar. Prylar helt enkelt. Jag älskar prylar och har nog gjort det i hela mitt liv. Älskar att ha prylar runt om kring mig och älskar att köpa nya prylar. Jag är pryltokig som få. Det behöver inte vara det allra senaste, bara jag trivs med det så är det bra sen. Jag har mina saker längre än många andra kan jag tro. Vilket jag personligen är att göra en bra affär.

Mina högtalare som jag har nu köpte jag första gången (det har varit inne på service 1 gång) på webhallen 2005 innan jul. Det var i samma veva som jag köpte Xbox 360 faktiskt. Tidigare hade jag ett sunkit ljudsystem i form av 5.1 Creative. Hade det inte så värst länge innan jag sålde det till en kompis för ett mycket billigt pris. Köpte istället Logitech på webhallen som sagt. Mycket bra ljudsystem som jag har än idag, runt 3 år senare. Det har givit mig kanske det bästa ljudupplevelser i mitt liv hemma. Fantastiska på alla sätt och vis. 

Men tyvärr så kommer man till en punkt i livet då det gamla ska ut och det nya ska in. Det här är en sådan fas i livet då mina trotjänare till Logitech ska ut och ge plats åt nya. Efter 3 år i tjänst är det dags för pension. Det tycker jag är skapligt för ett första ljudsystem i form av hemmabiosystem. Vad tycker ni? 

Ersättaren håller jag på att leta efter just nu. Det lutar åt att det blir Dynavoice Magic F-6 EX paketet. Det är ruskigt snyggt, populärt bland olika typer av ljudnördar och är förbannat prisvärt för sin klass. Många menar att det är ett ljudsystem i 8000kronors klassen men i själva verket kostar det inte ens 3000. Skapligt. Robert på jobbet blev aningen skeptisk när jag visade honom sidan där det finns samt högtalarna. Men vadå, 30-50 personer kan inte ha fel om att dessa skönheter kan spela på bra. 

Dilemmat är nu bara att välja mellan dessa och ett vitt par i samma utförande. Sjukt snygga. Verkligen super, super snygga högtalare med svarta detaljer i ett vitt skal. Svarta passar bra till inredeningen, men frågan är om inte vitt gör det samma. Det är vad jag ska fundera ut nu tills det blir ett köp. 

Som sagt. Prylar. Jag älskar prylar och har alltid samma problem när det kommer till att välja ut det jag vill ha. Men när jag väl gör det. Då händer det grejor vill jag lova. Detta är någonting stort och det får ta sin tid helt enkelt. Till det perfekta ljudet finns det inte genvägar till. 

Black tie. 


Så snyggt med vita högtalare. Har jag kommit på bara så där. Möjligen en ersättare hemma? Det får vi se allt närmare på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0