Frukostmackan

Den är saftig, rund, välsmakande och inte speciellt nyttig. Den finns i olika former. Luftig, platt, lövtunn och tjock. Du kan äta dem med alla möjliga pålägg. - Jag föredrar Arboga pastej och gärna en skiva gurka/tomat på. Frukostmackan är absolut den godaste mackan du kan äta på morgonen. Men självklart kan du äta vilken frukostmacka som helst. Det behöver nödvändigtvis inte vara från polarbröd (även om deras mackor är att dö för ibland). Sitter och trycker i mig tre stycken just nu faktiskt.

Under vissa perioder brukar jag endast leva  på hårt bröd. Göra som Wasa reklamen säger. Men efter ett tag så blir magen helt degig och vill ha det saftiga från mjukt brd. Brukar hålla i sig några veckor. Och så håller jag på. Äter hårt, äter mjuk, äter hårt... Jag kan inte enbert äta samma macka varje dag. 

Mjölk däremot, till mackan alltså, det kan jag dricka hur mycket som helst av. Det beror nog på att jag är byggd av mjölk. Har säkert superstarka tänder och ben i kroppen som inte kan gå sönder. Vill dock inte prova. Jag antar att det är så bara.

Black tie. 



Polarbröd från underbara Norrland!

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Ja ibland är Norrland bra att ha du :) Brukar oftast äta det där ;)

2008-09-01 @ 08:02:42
URL: http://yasmiiine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0