Hjälpte en man

Var hemma hos Morgan med Robert igår kväll och tittade på Beowulf. Eftersom Morgan äger en projektor med ett ganska saftigt 5.1 ljudsystem blev upplevelsen total. Nog för att ljudet samt bilden var enorm så var inte filmen så bra som jag trodde. Det grymmaste med filmen var att den var helt i 3d. Dock inte så snyggt som jag hade förväntat mig. Satt mest och försökte lista ut vilka skådespelare som var med i filmen. Fick fram två stycken och resten förblir en gåta tills jag tittar på imdb.com. 

På vägen hem så cyklade jag knappt en kilometer då jag såg en man ligga på marken. Min första tanke var att han var död. Min andra  tanke var att ringa 112, vilket jag gjorde. 

(112) - 112 vad har inträffat.
(Jag) - Jag såg en man ligga på marken när jag cyklade (något chockad faktikst) 
(112) - Okej, har du möjligheten att gå fram till honom?
(Jag) - Jo, det kan jag. 
Vänder cykeln och cyklar tillbaka 20-30 meter där mannen ligger vid återvinningstationen. 
(Jag) - Nu står jag här, han verkar leva, han rör på sig. 
(112) - Okej, kan du prata med honom och kolla om han är skadad? 
(Jag) - Han har slagit i huvudet ser det ut som. 

Försöker resa honom upp men han väger hur mycket helst. Hade tränat samma dag och har hur ont i armarna som helst.

(112) - Är han berusad? 
(Jag) - Jo, han verkar vara väldigt berusad. Luktar väldigt mycket alkohol om honom. 
(Jag) - Kan ni skicka någon polis eller ambulans som kan hjälpa honom? 
(112) - Vart befinner ni er? 
(Jag) - Vid EM butiken, Eskilstuna. Det ligger en liten...
(112) - Sveaplan? 
(Jag) - Jag vet inte riktigt, jag är ny här så jag kan inte riktigt namnen. Men tågspåret är precis på höger sida om miljöstationen. 
(112) - Okej det är sveaplan. Du ska få prata med polisen, vänta ett ögonblick. 
(Jag) - Okej, tack.
(Polisen) - Vart befinner ni er just nu? 
(Jag) - Jag står här och försöker se till så att mannen inte går någonstans. Kan ni skicka någon bil snart eller? 
(Polisen) - Vi har en patrullbil i området. Den borde vara där inom några minuter 
(Jag) - Tack, jag väntar här. 
(Polisen) - Bra. Tack. 

Efter samtalet försökte jag bara stå still med mannen som började fyllesnacka med mig om allt och ingenting. Han hade tydligen ingen aning om vart han befann sig och trodde att han var i Köping först. 

(Jag) - Nej du är i Eskilstuna. 
(Mannen) - Okej, men då är jag hemma. Vilken tur. 

Sen började han tala om hur snäll jag var och om thailändare, tjejproblem och allt möjligt. Men det tog inte lång tid, max 10-15 minuter innan polisen dök upp. De tackade mig och tog hand om mannen. Jag cyklade där ifrån och ringde flickan. Berättade vad som hade hänt och det var därför jag blev lite försenad. Tänk, en sån anledning till att bli sen. Är det många som skulle tro på det? Jag undrar jag. Men jag gjorde en riktig insats igår väll, vilket jag är nöjd med. 

Black tie. 

Kommentarer
Postat av: Yasmine

Jo, filmen var en riktig besvikelse :/. Såg den på bio förra året

2008-09-07 @ 23:16:10
URL: http://yasmiiine.blogg.se/
Postat av: Amir Akrouti

sv: subwoofern?

2008-09-08 @ 12:04:33
URL: http://www.gaybloggen.com
Postat av: Amir Akrouti

sv: jaha okej då är jag med på noterna.

2008-09-14 @ 10:56:02
URL: http://gaybloggen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0